Tenniskids

Sandnes Tennisklubb er en «Tenniskids»-klubb. Vi støtter og følger det offisielle barnetennis-programmet som de aller fleste norske tennisklubber følger.

Tennis Kids er designet av verdenseksperter innen barnetennis i samarbeid med en entusiastisk og dynamisk gruppe trenere i Norge. Tennis Kids tilbyr et komplett sett med verktøy og ressurser for å hjelpe klubber og trenere med å tilby det aller beste programmet for å holde barna i sporten.

Treningskonseptet er delt inn i Blått, Rødt, Oransj og Grønt nivå.

SPILLE

Tennis Kids vil alltid sette selve spillet som den viktigste aktiviteten. Klubbenes oppgave er å tilrettelegge for spill med venner og familie.

LÆRE

Trenerne skal hjelpe tenniskidsa å lære de taktiske og tekniske ferdighetene. Mestring gir trygghet, som gjør at de på egenhånd kan trene og lære selve spillet.

KONKURRERE

Tennis Kids Tour og/eller klubbfestivaler gir spillerne mulighet til å spille kamper tilpasset spillerens ferdighet- og interessenivå.

TILHØRE

Å være en del av Tennis Kids betyr å være en del av fremtiden for norsk tennis, få venner og oppleve tennisbanen som sitt andre hjem.

Et godt barnetennisprogram skal inneholde:

• Instruksjon
  • Trening