Introkurs

Neste introkurs: 10.-11. august 2022

Vi arrangerer introkurs etter behov og kapasitet. Dvs. vi setter sjelden opp dato lang tid i forveien, men inviterer de som har registrert seg på vårt kontaktskjema eller andre som har tatt kontakt med oss. Ønsker du å delta på introkurs, bør du med andre ord kontakte oss, ikke vente på at introkurs blir annonsert. Vi forsøker allikevel å annonsere noen kurs en stund i forveien. 2-3 uker før kursstart legger vi ut påmelding her:

OVERSIKT KOMMENDE KURS

GENERELL INFORMASJON FOR NYBEGYNNERE:

Alle nybegynnere må starte med et introkurs. Introkurset skal gi nybegynnere den beste starten på et forhåpentligvis livslangt forhold til vår fantastiske sport.

Poenget med introkurs er at treningen skjer på nybegynnernes premisser, og sikrer læring og mestring i takt med forutsetningene.

Introkurs er et kort og intensivt kurs som tilbys for at man kan få prøve tennis før man eventuelt melder seg inn i klubben. Introkurs krever ingen medlemskap.

Vi setter opp introkurs etter behov. Tider vil avhenge av om det er utendørs-sesong eller innendørs-sesong, hvilke arealer vi disponerer og hva vi har av ledig trenerkapasitet. Send inn påmeldingsskjema eller send til post@sandnestennisklubb.no, så gir vi nærmere informasjon om neste mulighet.

Etter introkurs anbefaler hovedtrener neste steg dersom man ønsker å delta i organiserte treningsgrupper videre.

Ta kontakt ved å fylle ut dette enkle kontaktskjemaet.

Introkurs for voksne

For voksne tilbyr vi normalt 4 timers kurs. To timer per økt, to dager etter hverandre. Vi setter opp noen kurs fredag+lørdag, noen går lørdag+søndag. Kurset gir en innføring i de mest grunnleggende ferdigheter og deltagerne vil lære seg å spille med en partner, lære regler og forstå spillet. Vi trener på forehand og backhand.

Kursavgift for et 4 timers introkurs for voksne er 750 kr. Kurset går over to dager. Det er 4-6 deltagere pr. trener.

Introkurs for ungdom

For ungdom er det også to økter på to timer, enten fredag og lørdag, eller lørdag og søndag. Kursavgift er 500 kr, og det vil være 4-8 deltagere pr. trener.

Introkurs for barn

Introkurs for barn deles inn etter alder. Innhold, omfang og progresjon vil variere og være ulikt om det er et kurs for 5-6-åringer eller for 11-12-åringer.

Se ellers «Den røde tråden» og les om «TennisKids» for en mer omfattende beskrivelse av de ulike nivåene og progresjonstrinn.