Dette er Sandnes TK

Sandnes Tennisklubb har 192 medlemmer pr. 31.12.21. Vi er et idrettslag for alle.

Klubben drives i hovedsak på frivillig basis, men leier trenere på timebasis.

VIRKSOMHETSIDÉ:

Vi ønsker å legge forholdene til rette slik at alle som vil spille tennis skal kunne drive idretten med størst mulig utbytte og ha en mulighet for å oppnå et prestasjonsnivå i samsvar med egne ambisjoner.

HISTORIKK

Les om klubbens historie her

VISJON OG VERDIER

«Tennis – en livslang familieidrett»

Vi ønsker å skape et trygt og inkluderende miljø med fokus på trivsel og idrettsglede. Flest mulig skal spille lengst mulig. Vi ønsker å være et inspirerende samlingssted for barn, ungdom og voksne i Sandnes hvor tilhørighet og fellesskap er viktige målsetninger. Vårt primærfokus er at medlemmene trives i miljøet og ønsker å være medlemmer lenge.

•Vi ønsker å skape et miljø og et fellesskap med fokus på trivsel og mestring. Flest mulig skal spille lengst mulig.

•Vi ønsker å være et trygt, inkluderende og inspirerende samlingsplass for barn, ungdom og voksne i Sandnes. Vårt primærfokus er at medlemmene trives i miljøet og ønsker å være medlemmer lenge.

•Vi ønsker at tennis skal være en familieidrett som samler familien. Vårt motto er: Tennis – en livslang familieidrett. «Familietennis» er derfor et viktig konsept i klubben vår.

•Vi drømmer om et anlegg hvor innendørsbaner og utendørs baner ligger samlet, og et klubbhus som fungerer som et samlingssted for liten og stor. Anlegget skal ha både ordinære tennisbaner, barnetennisbaner, ballvegg, barnerom og treningsrom.

• Vi forsøker å være en pådriver for å få tennissporten ut i alle bydeler i Sandnes gjennom skolebesøk, «bingetennisbaner» og aktivitetsdager. Like viktig er det at vi når ut til alle samfunnslag. Idretten er fargeblind, og bakgrunn og etnisitet uvesentlig for å ha det gøy sammen med en meningsfull aktivitet.

•Vi håper å balansere et kvalitetsbevisst og seriøst drevet idrettstilbud, med en prislapp som ikke ekskluderer. Vi vil at flere både barn, ungdom og voksne i Sandnes skal få oppleve hvor gøy, engasjerende og sosialt tennis er, og hvor bra det er for helsen!

•Vårt aktivitetstilbud skal være preget av idrettsglede og fellesskap. Selv om tennis er en individuell idrett, skal aktivitetene være lagbaserte. Vi ønsker å ha herrelag, damelag, guttelag, jentelag, rekruttlag.

HANDLINGSPLAN

Klubbens handlingsplan 2022-2024 (kommer)

VEDTEKTER

Lov for Sandnes Tennisklubb (12.05.2014)